Wrażenia z instalacji ...

Andrzej M. Ostruszka ostruszk at order.if.uj.edu.pl
Mon Aug 5 15:49:22 CEST 2002

Hej,

Po pierwsze jestem zaskoczony, że to jest zrobione tak dobrze.
Gratulacje.  Przygotowywałem się na długą walkę wręcz a to poszło prawie
bezboleśnie.  Chciałem sobie od razu założyć ext3 ale domyślny
instalator jest na 2.2 i nie obsługuje go -- nie szkodzi bo jak rozumiem
mogę sobie przejść później ręcznie.  Z niewiadomych dla mnie powodów
formatowanie przy blocksize=1024 bądź 2048 zwracało błąd (coś na temat
ostatniego sektora albo jakoś tak) więc pogodziłem się z 4096 (mam dużo
małych plików i chciałem oszczędzić miejsca choć mam go 80GB :)).
Był mały problem z wyborem pakietów - z logów wynika że podczas
markowania pakietów niektórych po prostu nie znajdował - coś w stylu
ERROR: blah blah not found
gdzie "blah blah" to było coś w stylu "marking %{name}: not found" lub
jakoś tak (z pamięci piszę) a %{name} to:

egcs  (był wymagany jeżeli chce się mieć home-made-kernel ale czy
    przypadkiem nie można korzystać z gcc 3.1?? - w końcu oba projekty
    się połączyły)
kdebindings{,mozilla,perl,python}
kde{sdk,toys,themes}
kdevelop-c_c++_ref
koffice-ivio

Po ich odznaczeniu wszystko poszło gładko.  Z konfiguracją nie miałem
już żadnego kłopotu i wszystko działa cacy (poza myszką -- o której się
rozpisałem na p.c.o.l'u).

						Pozdrawiam

Aha, przelećcie sobie spellem instalatora :) (albo howto - nie
pamiętam).  Na przykład "baggining" zamiast "beginning"
- pewnie ktoś był pod wpływem Władcy Pierścieni albo to sabotaż pewnego
członka Team'u PLD :))

PS. Jeszcze sobie przypomniałem, że doinstalowałem zgv'a (razem
z wymaganymi bibliotekami) ale odmówił posłuszeństwa "vga_version: ???
unknown" gdzie ??? to symbol albo coś w tym stylu.  Nie bawiłem się
jeszcze prawie niczym dlatego też nie jestem w stanie nic powiedzieć
o reszcie programów.
--
   /  | \_/ |/ _ \		Andrzej Marek Ostruszka