Polski Linux dla Polakow?

Ziemowit Laski zlaski at apple.com
Wed May 8 21:52:22 CEST 2002

On Wednesday, May 8, 2002, at 12:45 , Tomasz Kłoczko wrote:

> "PLD jest dystrybucja Linuxa opracowywaną w Polsce i głównie przez
> Polaków". Jeżeli za jakiś czas udział nie Polaków zwiekszy się to to
> zdanie będzie trzeba zmienić. Na razie powyższe zawiera coś co jest

Nie chce byc upierdliwy, ale zdanie w obecnej formie znaczy "PLD jest
dystrybucja Linuxa PRODUKOWANA glownie w Polsce i przez Polakow," niczym
budzik na sowieckiej licencji. :) :)  Zamiast "made", propowalbym "being
developed".  Ale to w sumie szczegol.

To bardzo szlachetne, ze dopuscisz "nie Polakow" do wspolpracy nad PLD.
Zastanawiam sie jednak, czy wiekszosc z nich zniecheci sie narodowym
statusem
Waszej dystrybucji.

> faktem. Dostrzegasz tu coś (szowizizm i kompleksy) czego tu poprostu nie
> ma. Jeżeli chcesz pomóc zmienić stan faktyczny co do tego kto to rozwija
> to bardzo prosze. Niemniej żebyś był w stanie komuś (nie Polakowi)
> zaprezentować PLD to wypadałoby żebyś wcześniej się z tym czymś nieco
> głębiej zapoznał (przeczytanie głównej strony na www to ciut za mało, a

Redagowanie i organizacja stron WWW to juz odrebny temat.  Pozwole sobie
tylko
stwierdzic, ze po przejrzeniu Waszych stron nadal nie wiem PO CO (w
sensie
technicznym, nie patriotycznym) istnieje dystrybucja PLD, czym rozni sie
np. od RedHat, Mandrake czy Slackware, dlaczego Waszych ulepszen nie
moznaby
po prostu umiescic w RPM-ach, itp.  (Jest to krytyka witryny, a nie samej
dystrybucji, o ktorej dalej nie wiem nic.)

> juz wyciąganie daleko idących wniosków jest poprostu z lekka nadużyciem
> czy nadinterpretacją :). Zapewne wtedy stwierdzisz że dostoswanie do
> różnych języków (nie tylko do Polskeigo) w wielu punktach idzie dalej w
> PLD niż w innych dystrybucjach (wtedy zapewn będziesz wiedział że z tym
> szowinizmem, zaściankowościa i kompleksami trafiłeś niczym w
> przysłowiowy
> płot :).

W takim razie nie rozumiem czemu sluzyc ma deklaracja "polskosci" PLD,
jesli nie
udowodnieniu swiatu ze "Polak potrafi?"  Wlasnie zajrzalem na strone
SuSE, i
nie zauwazylem nic na temiat "niemeckosci" tejze dystrybucji...

--Ziemek