PLD i sumy MD5

Torinthiel torinthiel at wp.pl
Tue Mar 25 22:45:42 CET 2003

ostatnio ściągnąłem ISO z PLD
(ftp://ftp.pld.org.pl/iso/1.0/i686/pld-i686-base.iso), lecz kiedy
próbowałem zweryfikować sumę kontrolną (ściągniętym z ftp programem
md5sum) wyświetlil on od razu niezgodność, po czasie niezauważalnie
małym, w czasie którego nie miał najmniejszych szans przecztać zbioru,\.
Ni jest to awaria zbioru, gdyż gdy kazałem policzyć sumę .iso i ręcznie
porównałem z tą zapisaną w zbiorze .md5 okazały się identyczne.
Jednocześnie ściągnięty przeze mnie zbiór .ls wykazywał od razu
poprawnośćsygnatury, bez dodatkowych kroków. Używam systemu Win98 SE,
działającego na procesorze Athlon. Wiedzą Państwo co może być przyczyną
takiego błędu (z tydzień wcześniej miałem ten sam problem z
pld-i386-base.iso - nie sprawdzałem tam co prawda ręcznie sygnatury, ale
płyta nagrała się prawidłowo i dało się z niej zainstalować system bez
kłopotów)

Z poważaniem
 Wacław Schiller
--
   Wacław "Torinthiel" Schiller
     torinthiel at wp.pl
     GG#: 542916
   "No classmates may be used during this examination"