Znów problem ;)

Marek Michalkiewicz marekm w piast.t19.ml.org
Nie, 22 Lis 1998, 19:20:14 CET

Arkadiusz Miśkiewicz:
> # Ponownie dodaję się do grup wheel i icmp
> [root w admin /root]# usermod -G wheel,icmp misiek
>
> # No i już nie jest ok :((( (dwa ":" - "::")
> [root w admin /root]# grep misiek /etc/group
> wheel::10:misiek
> icmp:!:55::misiek
>          ^^
> misiek:x:501:

Bardzo dziwne - testowałem i u mnie działa normalnie.

> Mam:
> glibc-2.0.99-1d (to ma najmniejsze znaczenie ;)

Ja mam libc6-2.0.7t-1 (Debian 2.0).  Może to ma znaczenie? :)

> pam-0.65-1d

To akurat nie powinno mieć wpływu na usermod.

Czy w tej najnowszej wersji glibc nie pojawiła się funkcja putgrent() ?
(jeśli nie, shadow używa własnej - lib/putgrent.c).  Jest ona wywoływana
w lib/groupio.c - proponuję podejrzeć czy jest wywoływana z poprawnymi
danymi przez wstawienie printf() przed putgrent().

Pozdrawiam
Marek