gzipping instead bzipping2

Czw, 4 Lut 1999, 09:56:54 CET

Przed chwilą już odpowiedziałem Wojtkowi i już mam kolejny list na priv z
uwagą dotyczącą tematu i pakowania manów. Zacytuję tu tylko w całości (bez
cięć) odpowiedź jaką przed chwilą posłałem Wojtkowi w związku z inną naszą
dyskusją.

---- cytata
Przed chwilą wziąłem sobie wszystkie many z man/man1 i wykonałem mały
eksperyment (może to Ciebie wreszcie przekona):

plików 1006
                bajtów          bloków
niepakowane     8,884,513       9362
gzip -9nf       3,276,518       3792
bzip2 -9        3,099,134       3592

Różnica na 1006 plikacj jest dokładnie 200KB.

rozpakowany bzip2 zajmuje 251060

Zysk ~ -50KB

1K plików to będzie zapewne górna granica tego co moze być na Base.
Zapewne tak czy inaczej będzie tego nie więcej niż kilk setek więc "zysk"
będzie jeszcze gorszy, a nie namacalny.

Jakbym zwiął wszystkie mamny jakie teraz mam to zapewne zysk w tym wypadku
będzie dodatki na poziomie kilkuset KB. Nie mówiąc o tym, że bzip2 jest
wolniejszy (poprosytu) i ma dużo większe wymagania pamięciowe niż gzip (z
-9).

Jak chcesz to spakuję to wszystko co tar.gz i prześlę Ci żebyś mógł się
przekonać. Różnica jeżeli już jest nieznaczna. Wpływa na pogorszenie
prędkości uzyskania strony. Zwiększa ilość pakietów Base. Zwiększa także
wymagania pamięciowe (przy routerze zbudowanym na Base będzie to
odczuwalne). Powyższe to są te same argumenty (bez choćby jednej zmiany)
co przedstawiałem tobie ostatnio jakeśmy gadali :>
---- koniec cytaty

Jak ktoś przedstawi konkretny argument obalający powyższe to możemy
zmienic regółę. Na razie prosiłbym o przyjęcie, że many pakujemy gzip -9nf
czyli tak jak zalecałem od samego pocztku.

Rozumiem, że różnice między obecnym stable i devel są. Tu się zmienić nie
da nic z miejsca. Prosiłbym jednak żeby stosować się jednak do powyższego
przy preprowaniu speców wpadających do CVS.