Plomba na sosne

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Pon, 15 Lut 1999, 19:20:46 CET

Tomasz K³oczko wrote:

> Chyba jednak masz racjê. Jezeli ju¿ to chyba lepiej by³oby dodac patcha z
> wypisaniem ostrze¿eni i po naci¶nieciu np. enter ¿eby mo¿na by³o jednak
> kontynuowaæ.

> Hmm ICMP jest wykorzystywane przez ró¿ne rzeczy (nie tylko przez ping i
> podobne). Jak to siê ma do tego ? Niektóre rzeczy s± rozg³aszane
> broadcastami ICMP (zdaje siê, ¿e zwiazane z routingiem).

Niektore? Pozwole sobie wymienic niepelna liste, paru dosc
popularnych serwisow stosujacych broadcasty:

1. DHCP (Posluszne serwerki X11...)

2. NetBEUI (Niestety choroba z ktora trzeba zyc, jesli tanczy sie
sambe.)

3. BootP (Wyciaganie stacji bezdyskowych, zwykle serwery X11)

4. BGP, (Tak tak, jesli wlaczy sie traktowanie serio metryk w routed.
Co gwoli blednych domnieman Aleksandra Kuznietzowa, nie ma miejsca w
pakiecie
ip-utils, ale radze zerknac w kod. Nasz sys-op tutaj,
zanim zaczalem pracowac dla tej firmy, ze wzgledu na ten symptom
domniemanego ignorowania metryk przez routed pod linux-em,
spedzil sporo czasu na pisaniu skrybow "emulujacych"
poprawne zachowanie sie routed. Przykladem byl tu gateway podlaczony do
mostka laserowego i rownolegle ISDN jako backup...)

(Ciekawe czy jutro rano wreszcie uda mi sie "przelizac" pelny CVS
z Gdanska do Getyngi, a teraz do dalszej lektury designu 4.3BSD.
Olsniewajce, ale ta lekture odnalazlem w firmie :-).

--Marcin