kilka luznych uwag

Wojtek Slusarczyk wojtek w pld.org.pl
Śro, 28 Lip 1999, 14:59:29 CEST

On Wed, 28 Jul 1999, Robert Slaski wrote:

> hej,
>
> Od jakiegos czasu staram sie uzywac PLD-Linuxa, a przynajmniej tych
> pakietow ktore sa udostepniane publicznie (nie z CVS). Poniewaz moj
> system sklada sie w tej chwili z mieszanki pakietow starego i nowego
> PLD, RH oraz roznych home-grown RPMow, nie wiem czy niektore z bledow
> nie wynikaja wlasnie z tej niespojnosci. A wiec kilka luznych uwag
> (prosilbym was o ew. skomentowanie):
>
> - kosmetyka: dlaczego /etc/rc.d/init.d/shutdwn a nie shutdown?

Hm .. Do nowych rc-scriptów jeszcze nie zagladałem

> - wydaje mi sie, ze ktos zapomnial o tym, ze / moze skladac sie z wielu
> filesystemow montowanych czesto ro (/usr). Problemy pojawiaja sie np w
> nowych rc-skryptach, ktore juz po odmontowaniu calej reszty odwoluja sie
> do nieistniejacych plikow (np. reboot). Namierzylem cos takiego w
> /etc/rc.d/init.d/functions ktore zawiera odwolania do 'tput' z ncurses

`tput' znajduje się w PLD w /bin ... w RH zreszta chyba tez ...
 skad brales ten pakiet ncurses ?

> (ktory to pakiet instaluje sie w /usr/bin a nie w /bin).
> - podobnie montowanie /usr ro uniemozliwia dzialanie makewhatis - moze
> by pliki 'whatis' przeniesc to /var?

Tia .. no mozna by przenieść... ale rowniez aby w pelni umozliwic
montowanie (ro) /usr nalezalo by zrobic porzadek tez z /usr/src -- a to
nie jest juz takie proste ... czesc programow np `ps' poszukuje tam
`pewnych rzeczy' , to samo sie tyczy dynamicznie tworzonych/updatowanych
solinków z /usr/lib /usr/X11R6/lib ... ;) Owszem, na czas instalacji
nowych pakietow/instalacji do /usr/local mozna sobie montowac /usr
read-write,  ale to nie jest tak wista hej ...

> - ksh jako /bin/sh powoduje, ze np. Acrobat Reader odmawia wspolpracy -
> z bashem jest ok.

Jaki błądy zwraca ?

> - jak w PLD wyglada(ja) pakiet(y) kernela? Kilka programow dodaje do
> kernela swoje moduly (np. pcmcia, alsa i in). Jak to uwzglednic w
> pakietach?

Nie ma jeszcze porządnie dopracowanego pakietu z kernelem, ale tgo typu
programy powinny być przygotowywane na w oparciu o istniejacy kernel
dystrybucyjny i moduly powinny trafiać do jego modulow poczym w %post
nalezaly wywolac depmod'a
W przypadku wymiany kernela, i te pakiety nalezy updatnać, no chyba, że
ktos ma lepszy pomysl ...

> I cos ode mnie: czy jestescie zainteresowani (bo ja tak :-) wlaczeniem
> do dystrybucji obslugi sprzetu i software zwiazanego z ATM - mam na
> mysli projekt Linux-ATM, http://lrcwww.epfl.ch/linux-atm/. Dlaczego? Bo:
> a) sam uzywam karty ATM w swoim linuksianym pececie ;-); b) wsparcie dla
> ATM prawie na pewno znajdzie sie w kernelu 2.3.x; c) nie ma jeszcze
> dystrybucji, ktora by to oferowala.

Myslę, że tak a bedziesz sie tym stuffem opiekowal ? ;)

na razie,
--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin