Pakiety FHS 2.0 compiliant

Pią, 7 Maj 1999, 15:18:05 CEST

Są obecnie w /pub/stable/test/FHS-2.0.

Kolejność jest taka, że zaczyna się od filesystem. Potem to już obojętnie.
W tej chwili widzę jeszcze jeden dołek przy konfersji na FHS 2.0. Otóż w
%pre filesystem jest przenoszenie odpowiednich zasobów do nowych lokacji
(np. /usr/man do /usr/share/man itd.). Całość odbywa się poprzez
skopiowanie zasobów i następnie wykasowanie starych z dołaożeniem linka.
Nie jest dorobione jeszcze spradzanie czy takie kopiowanie się powiedzie.
Ma może ktoś jakis pomysł jak takie sprawdznie zrobić ?
Druga sprawa .. mi się przerwało przestawianie całego filesystem na
grzebaniu na /mnt/cdrom gdzie miałem akutat podmontowanego CD .. wyskoczył
z "cant change read onlu fs" (trzebby dodać jeszcze sprawdzanie czy któryś
z wolumenów nie jest podmontowany RO .. wydaje mi się zresztą, że takie
sprawdzenie powinno być robione raczej na poziomie samego rpm-a znaczy się
sam rpm powinien sprawdzać czy będzie operował na plikach/katalogfach
gdzie są rzeczy RO wogóle przed próbą wykonania czegokolwiek, co wydaje mi
się, że warto by zgłosić jako sugestię narpm-list).
Czyli jeżeli ktoś ma coś podmontowanego RH to albo remout na RW albo
odmontować.

W razie jakiś niepowodzeń prosiłbym o jakiś raporcik choć trzymam kciuki
za to, że się to jednak będzie udawać.