MySQL - propozycje ;)

Śro, 26 Sty 2000, 15:17:00 CET

On Tue, 25 Jan 2000, Michal Margula wrote:

> Witam :>
>
> Pisałem do Kloczka w tej sprawie, ale chyba go nie ma, bo nie odpisał ;).

Ostatnio są duże zakłucenia w ruchyu już nie tylko międzynarodowym ale i
krajowym (dostałem od Ciebie zwrot).

> Otóż psuję MySQL. Już prawie skończyłem, ale nadal mam kilka wątpliwości.
>
> Oto one:
>
> - czy podstawowa baza danych (mysql) powinna być generowana automatycznie z
>   rpma, czy raczej pozostawić to userowi, żeby robił to świadomie; jeśli
>   generować to w jakim celu jest opcja -IN-RPM, która  jedyny zauważalny
>   efekt jaki daje, to nie doprowadza do poprawnej generacji bazy danych;

Podastawowa baza musi być. W podstawowej bazie znajdują się opisy
uprawnień dospu do reszty tablic, hasła itd. i jest to też zapisywane w
tablicach. Ten skrypt używany obecnie właśnie inicjuje taka poddstawową
bazę.

> - jakie dać uprawnienia na katalog /var/state/mysql, jeśli mysql_install_db
>   robi z niego 700?

Dokładnie 700. Uprawnienia do czytanai bazy powinien mieć tylko motor bazy
i to kto ma mieć dosęp do poszczególnych tablic wynika z opisu uprawnień
które ustawia się już indywidualnie (GRANT).

> - czy pisać od nowa mysql.init, bo ten aktualny wydaje mi się być
>   poszatkowanym; wydaję mi się, że lepiej zrobić nowy :)

Wszystko zależy co miało by być w tym co chcesz zrobić. Jeżeli nie chce
Ci sie tłumaczyć co chcesz zrobić to zrób to i wrzuc do repo tak żeby inni
mogli to obejrzeć. Jak bedzie coś nie tak to zapewne ktoś zgłosi jakieś
uwagi. jak bedzie to poprawne to poprostu to przejdzie do użytku.

> - czy wydzielać dokumentację do mysql w htmlu (około 1,5mb)?

Chyba tak. Dokumentacji znalazłoby sie jeszcze trochę i wydzielenie tego w
osobny podpakiet staje sie juz sensowne.

> - w pakiecie MySQL jest patch, który modyfikuje plik .texi (nie wiem w jakim
>   celu, no ale... :>); czy dodać Buildrequires: texinfo?

Dobre pytanie. Wychodzi na to, że masz rację i nie tylko mysql ale i
reszta pakietów mających poprawnia do info powinna mieć taką zalezność.

> I teraz dwie ogólne sprawy. Jak ma wyglądać kwestia dodawania/usuwania
> userów? Nie powinniśmy mieć od tego specjalizowanych makr?

Jednym z uprawnień użytkownika rejestrowanego w bazie jest to czy moze on
dodawać innych użytkowników. Jeden użytkownik który powinien być
inicjalnie w bazie powinien mieć pełne uprawnienia i hasło do jego zasobów
powinno być zapuisane w /etc/sysconfig/mysql (w zmiennej np.
ADMIN_PASSWORD). Chodzi o to, żeby inne pakiety które w sktyptach
postainstalacyjnych mogły użyć tego hasła po to żeby dodac w bazie
włąsnego użytkownika i potrzebne tablice zupełnie automatycznie.

Tego mechanizmu przedewszystkim w zasadzie brak w obecnym mysql. ten sam
feler dotyczy także postgresql. Reszta obu pakietów raczej jest gotowa i
poprawna.