rpm, popt i inne takie

Jacek Smyda smyda w posexperts.com.pl
Czw, 23 Mar 2000, 10:38:15 CET

[środa, 22 marzec 2000], Artur Frysiak napisał(a):

> Oglądam sobie to co wymyślili chłopaki od rpma i chyba zrobie tak jak
> sugerują czyli rozdziele skrypty potrzebne do budowania od binarki rpma.
> Prosze o podsyłanie propozycji makr do dodania do głównego macros.

Nie jestem obeznany z makrami dla rpm, ale przydałyby się makra do
wprowadzania nowego użytkownika oraz nowej grupy (np. qmail, apache itd.).

Bo np. zamiast takich instrukcji:

if [ -n "`id -u http 2>/dev/null`" ]; then
        if [ "`id -u http`" != "51" ]; then
                echo "Warning: user http haven't uid=51. Corect this before install apache" 1>&2
                exit 1
        fi
else
        /usr/sbin/useradd -u 51 -r -d /home/httpd -s /bin/false -c "HTTP User" -g http http 1>&2
        if [ -f /var/db/passwd.db ]; then
                /usr/bin/update-db 1>&2
        fi
fi

wystarczyłoby jedno makro, np. tak wywoływane:
%{_adduser} http 51 http apache

czyli

Pozdrawiam
	Jacek
 Jacek Smyda                                smyda w posexperts.com.pl
 POS Experts Consulting                http://www.posexperts.com.pl