utmp/utmpx

bartowl bartowl w surfuje.w.pl
Pią, 20 Paź 2000, 11:39:49 CEST

Wlasnie - czym sie rozni utmp od utmpx w /var/run???
bo u mnie tym, ze jak mam utmpx i ktos sie telnetuje, to po tym jak sie
wyloguje, to jak wpisze `w`, to ciagle go widze... a w pld'owskich skryptach
(rc.sysinit) jest tak:

rm -f /etc/mtab~ /fastboot /fsckoptions /forcefsck
rm -f /var/run/utmp
:>/var/run/utmpx
chown root.utmp /var/run/utmpx
chmod 0664 /var/run/utmpx

jakie ma to zadanie?
bo zauwazylem, ze jak sa oba pliki, czyli utmp i utmpx, to wtedy system
loguje TYLKO do utmpx... narazie recznie przestawielem to w plikach, ale
wkurza mnie jak widze ze *niby* sa zalogowani uzytkownicy, ktorych nie ma...
moze tylko pomoglaby aktualizacja niektorych plikow??? (login?)

Ps. jaki GID ma grupa utmp ???
--
 'o,o' Bartłomiej Sowa-\ /---Surfuje w NYSIE--|--PGP w www--\ /---- |\ ----\
 (  ))     BartOwl      | >>>>  bartowl w dione.ids.pl  <<<< |  WS  |_\ ROX )