mkinitrd i modularyzowane jadro

Rafal Cygnarowski rafi w alpha.opm.pl
Wto, 24 Paź 2000, 12:34:14 CEST

Tak sobie wlasnie przypomnialem, ze byl kiedys na liscie przepis na
tworzenie initrd dla zmodularyzowanego jadra. Cala zabawa rozbiegala
sie o niedoskonalosci mkinitrd. Przepis wygladal mniej wiecej tak:

1. mkinitrd jak zazwyczaj
2. jesli initrd byl zgzipowany to rozpakowac
3. losetup /dev/loop0 /boot/initrd
4. mount /dev/loop0 /katalog
5. cp -r /katalog /nowy-katalog
6. skopiowac potrzebne moduly do /nowy-katalog
7. wyedytowac /nowy-katalog/linuxrc
8. genromfs -d /nowy-ktalog <i jeszcze jakies opcje>
9. i oczywiscie poprawic lilo...

stad wydaje mi sie, ze:
1. mozna byloby to skrocic przynajmniej o punkty 5, 6, 7... przeciez
   mknitrd posiada opcje --with=<module> ktora wlasnie wykonuje te punkty
2. mozna by to ograniczyc do punktu '1' ;) jesli wbudowac w mkinitrd
   mozliwosc budowania initrd z dowolnym systemem plikow (pozostawiajac
   ext2 jako domyslny)

prosze mnie wyprowadzic z bledu jesli sie myle...

I jeszcze jeden drobiazg... czy jest jakis prosty sposob na sprawdzenie
jakie moduly powinny byc zaladowane przez jadro? Np. wiem, ze chce
zaladowac ide-disk, ale ten modul potrzebuje inne, wiec przydaloby sie
jakies polecenie, ktore wypisaloby te zaleznosci (depmod --show??? - jak
go uzyc... moje proby byly bezskuteczne - pewnie robie jakis prosty blad)

rafal

      rafał 'pascalek' cygnarowski      |                          |
         mailto: rafi w pascal.pl         | Chwilowy brak sygnaturki |
http://www.kmr.pb.bielsko.pl/~pascalek  |__________________________|