Strategia dla Javy

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Czw, 25 Sty 2001, 13:34:52 CET

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> No to juz jest głupota tych co to wymyślali. Usunięcie tej niedogodności
> to jest grzebanie w samym engine javy.

Możnaby jeszcze wszystkie paczki rozpakować, wrzucać luzem klasy do
jednego katalogu, ustawić CLASSPATH domyślnie na ten katalog i java sobie
znajdzie każdą klasę po nazwie pliku
Wady - większa objętość, konflikty nazw.
Zaleta - szybkie szukanie oparte na wybieraniu pliku z katalogu,
cachowane przez jądro

Ale IMHO, nie ma o co walczyć. Wszyscy którzy korzystają z javy wiedzą
że trzeba sobie CLASSPATH ustawić. Jeśli coś ma być dla użytkownika
to piszesz uruchomieniowy skrypt-wrapper i tyle.

Generalnie ustawianie ludziom CP przez nadgorliwych administartorów
to więcej kłopotu niż pożytku, już się na tym kiedyś naciąłem.

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)