zagrodzki: SOURCES kernel-i386-BOOT.config kernel-i386.config kernel-i386-smp.config kernel-i586.config kernel-i586-smp.config kernel-i686.config kernel-i686-smp.config

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Nie, 3 Cze 2001, 13:55:56 CEST

On Sun, Jun 03, 2001 at 13:07:01 +0200, Jacek Konieczny wrote:

> Znaczy się mamy dokładnie takie samo zdanie co do sprawy która rozpętała
> tę dyskusję. :-)
> Nie rozumiem, czemu mielibyśmy mnożyć kernele tylko dla tego, że ktoś
> używa niesprawnego sprzętu.

Ehhhh... no to właściwie od tego trzeba było zacząć:-)

> Na wyjątkowo nietypowe maszyny sam kompiluje kernel. Ale serial console
> to IMHO bardzo typowa sprawa. Jak zaczniemy uważać wieszające się karty
> za normę to dojdzie do jakieś paranoi.

Zgoda:) I dlatego ciągle mówię - jeden kernel wystarczy, ewentualnie
drugi dla SMP, chociaż i tak uważam, że jak ktoś ma >1 CPU to może
sobie ze speca rekompilować w 5 minut. Reszta tylko w bcondach.

> Wielu chciałoby mieć tak przeciętną maszynę :-)

U mnie kompilacja kernela to jakieś 40 minut do godziny - ale P166 to
już jest chyba znacznie poniżej przeciętnej, prawda? Z tymi 20 minutami
to strzelałem - jakoś tyle zeszło na Cel366MHz...

> Ale przecież serwer nie musi być silniejszy wydajnościowo. Router tym
> bardziej. I nie muszą one zawsze stać blisko (topologicznie lub
> fizycznie) silniejszej maszyny.

Ale jeśli nie są to silne maszyny to tym bardziej powinny mieć kernela
rekompilowanego pod siebie a nie dystrybucyjnego, czyż nie? Wtedy te
paredziesiąt czy nawet kilkaset kilo (sama baza danych urządzeń PCI to
AFAIR jakieś 60KiB) jądra ma bardzo duże znaczenie, zresztą jak w
przypadku każdego systemu osadzonego.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>