802.1Q - na 2.2.19

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 10 Cze 2001, 13:08:06 CEST

On Sun, 10 Jun 2001, Marcin Bohosiewicz wrote:
> Jakiego sprzetu uzywasz?

Karty intel i kingston

> Wiem, bo przy VLAN'ach musi byc mtu 1504 na interfejsie. Czy da sie to
> ustawic za pomoca ifconfig/ip czy trzeba grzebac wewnatrz kernela?

Da się - nawet nasze rc-scripts mają opcję MTU=
I to działa, ale... jest kwestia tego czy karta zaakceptuje to ustawienie.
I niestety są z tym problemy. Ja u siebie musiałem zmniejszyć MTU u
siebie.
1496 to max wartość jaką mogłem ustawić.

> Z tego co przejrzalem grepem niektore sterowniki korzystaja z wartosci
> z if_ether.h - i tak jest dobrze bo patch od 802.1q dodaje tam te swoje
> cztery bajty, a niektore trzebaby poprzerabiac.

Patrz wyżej - karta musi te extra 4 bajty zaakceptować...

> Nie wiesz czy sterowniki do 3comow (3c90x.o i 3c59x.o) zachowuja
> sie prawidlowo? No i czy linuxowe vlany chodza na zwyklej 3c905c
> czy musze kupowac drozsza 3c980? 3com o 802.1q wspomina w dokumentacji
> tylko tej 3c980.

Mam 905 w moim prywatnym kompie i... nie działa.
Może to być kwestia Hub'a którego mam po drodze, bo w pozostałe maszyny
idą przez porządne switche, ale grunt, że mi nie chodzi.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
Windows message:
"CPU not found. Software emulation"