%post w modutils

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 13 Cze 2001, 17:50:40 CEST

Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> writes:

> Sens tego jest taki, zeby byla automatyka przy instalacji poprzez nasz
> instalator, ktorego jeszcze nie ma.
> Po prostu przy instalacji ladujemy moduly do pamieci, a potem jest robiony
> zrzut tego do modules.conf.
>
> Kultura pelna.
>
> A jezeli mamy juz modules.conf to zadne akcje nie sa podejmowane.
>
> Istnienie tego w %post w niczym nie szkodzi, a jest tylko potencjalna
> zaleta w momencie powstania instalatora.

Ale żeś kota ogonem odwrócił. Właśnie napisałem że w przypadku instalatora
jest to totalna dyskultura!
I błąd powstaje właśnie podczas instalowania instalatorem który robię
(nie wiem jak jest w prowizorce):

1) pakiet modutils instaluje się przed pakietem kernel, więc nie ma
   jeszcze wogóle /lib/modules/2.XXXX z którego modprobe chce czytać modules.dep
   żadne zależności nie wymuszają

2) modprobe robi uname - dostaje numer wersji kernela jaki jest na bootkietce
   a nie tego który jest instalowany w pakiecie kernel (niekoniecznie muszą
   być te same)

Instalator aktualnie doskonale radzi sobie bez tego skryptu -
/etc/modules.conf powstaje puste, jednak nie przeszkadza
to w wygenerowaniu poprawnego initrd podczas %post kernela

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)