pld-i586.iso nie wchodzi na 700MB p?yt?

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Wto, 19 Cze 2001, 15:09:00 CEST

On Mon, Jun 18, 2001 at 22:54:52 +0200, Michal Kochanowicz wrote:

> OK. Ale perl-*rpm zajmują zaledwie ~26MB, to mniej niż 4%. Po odliczeniu
> samego perla i perl-devel zostaje ~22MB. Nie wiem jak -devel, ale IMO

No przecież nie same moduły...

> perl jako taki powinien znajdować się w podstawowej dystrybucji.

Perl - owszem. Te moduły - uważam, że nie. Ale niezależnie od tego -
postuluję o osobny katalog dla nich.

> Bardziej już podobał mi się pomysł z wydzieleniem X i wszystkiego co
> go wymaga - a tego już trochę jest.

Mi się to nie podoba - Xów co prawda nie używam, ale perspektywa
ściągania 2 obrazów przy każdej instalacji nie jest kusząca... Fakt, że
nie instaluję tego ludziom tak często, ale jednak.

> Of kors najlepiej byłoby wydzielić
> pakiety żadziej używane i je wykopać poza podstawową dystrybucję, ale
> obawiam się że to zrodzi niekończące się dyskusje... :(

Dlaczego? Tu nie należy wydzielać rzadszych a zostawić podstawowe.
Podstawowe - czyli niezbędne (jak glibce) oraz shelle, [MN][TU]A,
narzędzia sieciowe, Xy i wszystko, czego powyższe wymaga. Na drugą kupkę
pójdą w tym momencie takie rzeczy jak KDE, apache etc., najogólniej dwie
grupy:
1. wodotryski i pierdoły (xmms, gnome...),
2. typowo serwerowe (apache, proftpd...).

1. - ponieważ to one zajmują miejsce a ich przydatność jest względna.
Biorąc pod uwagę ich selektywność dochodzimy do wniosku, że większość
osób uzna większość z tego za zbędne - oczywiście każdy wedle własnego
uznania, a nie będziemy brać pod uwagę opinii akurat tego czy innego.
2. - gdyż serwer to po pierwsze łącze, więc może sobie ściągać, a po
drugie i tak wymagać będzie pewnie więcej z tego.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>