Ostatni upgrade

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Wto, 26 Cze 2001, 13:58:00 CEST

On Tue, Jun 26, 2001 at 08:20:48AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> IMHO powinno jednak. Znaczy jeśli nie łąpie to to należąłoby to uznać to
> za rodzaj błędu.

Dobrze że napisałeś "IMHO", ponieważ jest dokładnie tak jak opisuje to
Jakub.

> To wtedy rozszerza maskę do en_GB. Kwerstia tylko w tym, że nie wszystkie
> zasoby en_GB mogą mieć swoje odpwiedniki w en_AU i wtedy raczej powinny
> być doinstalowane na miesce tych brakujacych en.

Tomku, nie dokonuje się rozszeżania lecz skracania locale. A dokładniej
to powinno to wyglądać tak:
- dostajemy jakis ciag X jako locale
- szukamy w locale.alias jaka jest pełna nazwa locale dla aliasu X
- jeśli nie znaleźliśmy aliasu X w locale.alias to bierzemy X jako pełną
  nazwę locale
- wyszukujemy zasobów które są tak samo oznaczone jak pełna nazwa locale
- skracamu pełną nazwę locale i przeprowadzamy wyszukowanie dla tak
  skróconej nazwy.

Tak powinien wyglądać poprawnie zaimplementowany mechanizm wyszukiwania
tego co należy zainstalować czyli odpowiadać temu jak dziłają funkcje
NLS w glibc.
W rpm jest to trochę inaczej ale idea jest ta sama (brak jest
wyszukiwania w locale.alias).
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/