Zależności kernel-2.2.19?

Wto, 26 Cze 2001, 23:21:59 CEST

On Tue, 26 Jun 2001, Jacek Osiecki wrote:

> Witam!
>
> Mógłbym prosić o wyjaśnienie, dlaczego kernel ma w zależnościach mkinitrd?
> Wiem, wiem - po to, żeby móc od razu stworzyć initrd. Tylko po co to?
>
> Tak samo nie widzę sensu w upieraniu się przy domyślnym ustawianiu IDE, ext2
> jako modułów... wiele osób po przesiadce z innych dystrybucji nie
> podejrzewa nawet, że ktoś by ustawił te rzeczy właśnie w taki sposób i nawet
> nie zwróci uwagi...
>
> IMHO dla paru marnych KB w kernelu nie warto się bawić w initrd. Zwłaszcza,
> [...]

Nie wiem co trawa dłużej .. kilka sekund pracy skryptu geninitrd czy
dziesiatki minut poświecone na konfigurowanie i kompilacje kernela.

Jacek co by nie mówić to jednak nie masz racji. To nie jest kilka KB
Porównaj sobie rozmiar kernela własnego z dystrybucyjnym. Porównaj sobie
ile siedzi w modułach. Zważ to, że kernelem modularnym jest eś w stanie
obłsużyć zaróno SCSI jak i IDE na root fs jak i to że może być tam w
zasadzie dowolny system plikowy (ext2, reiser czy co tam jeszcze chcesz).
Zeważ też to, że FB też jest zmodularyzowane (choć w przypadku VESA
wiadomo że to nie działa ale w przypadku innych FB działa).
Te wszystkie manipulacje na potrzeby dostosowania kernel robisz w kilak
sekund bez koniczności rekompilacji kernela.