kernel-i586.config

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Śro, 27 Cze 2001, 19:14:13 CEST

Cześć

Właśnie mi się przypomiało. W kernel-i586.config jest:
CONFIG_PCI_QUIRKS=y
oraz
CONFIG_REISERFS_FS=m
Czyli dopuszczona jest możliwość, że użytkownik kernela PLD i586 będzie
używał ReiserFS. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale
i586+PCI_QUIRKS+Chipset_VIA == kernel panic :( Trzy tygodnie temu
zaliczyłem serię padów na maszynie na której jeden z katalogów squida
jest na ReiserFS. Po wyłączeniu PCI_QUIRKS działa non-stop do tej pory.
Zresztą jest to opisane w dokumentacji ReiserFS.

Mam więc pytanie: czy komuś rzeczywiście jest potrzebne PCI_QUIRKS? O
ile pamiętam wbudowana w chipsety pod Durona (via686a) emulacja
8-bitowego SB Pro używana na OSS bez PCI_QUIRKS zatrzymuje[1] system,
ale ALSA:
1. działa bez problemów (chyba że mam omamy słuchowe ;) )
2. ma natywne sterowniki pozwalające uzyskać 16-bitowy dźwięk.

Więc jeśli poza informacją w Confiure.help, że włączenie PCI_QUIRKS jest
bezpiecznym rozwiązaniem :/ , nie ma innych wskazań, sugeruję wyłączenie
tego przynajmniej w i586. Co do i686 mam pewne wątpliwości, ponieważ
chipset o którym piszą w dokumentacji ReiserFS chyba nie jest stosowany
w i686, natomiast ostatnio na via686a zaliczyłem trzy zatrzymania
systemu, w tym dwa dzisiaj. I właśnie zauważyłem że w dzisiejszych
przypadkach w momencie zatrzymania odbywała się kompilacja koffice
właśnie na Reiserze, przy czym kompilacja k* to jedyna rzecz do jakiej
używam tej "partycji" (w cudzysłowach bo to plik z vfat pdomontowany
przez loopback ;) ), binarki lądują na ext2.

[1] Tzn. nic nie działa, nawet Magic SysRQ. Nie ma żadnego kernel panic.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--