dev (było Re: użytkownik lp a właściciel /dev/lp*)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Śro, 27 Cze 2001, 23:08:35 CEST

On Tue, Jun 26, 2001 at 08:18:35AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Raczje chyba zmiana w dev w uprawnieniach do tych urządzeń.

Już parę razy chciałem się do tego zabrać, ale przy okazji zauważałem
parę innych niekonsekwencji w dev i na tym stawałem:
- w paru miejscach jest "ifarch xxx", a cały pakiet ma BuildArch: noarch
  - trochę to nie pasuje do siebie :)
- jakie powinny być standardowe uprawnienia do cdromów? teraz część ma
  664 root.root, część 640 root.disk...

Jeszcze jeden problem pojawił się wraz z jajkiem 2.4 - w <2.3 /dev/js*
miały major 15, w >=2.4 muszą mieć 13 (zamiast "PC speaker (OBSOLETE)").

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/