dev (było Re: użytkownik lp a właściciel /dev/lp*)

Pią, 29 Cze 2001, 00:51:00 CEST

On Thu, 28 Jun 2001, Jakub Bogusz wrote:
[..]

> Zaraz wrzucę te poprawki. Na razie nie podbijam release, bo jest jeszcze

To jak skończysz to pzrebuduje sie to juz jako 2.8.0.

> parę rzeczy do wyjaśnienia:
> - urządzenia adsp* i admmidi* - mają gid sys - nie powinny mieć audio?
>   (nie wiem, nie znam się na ALSie)

Raczje tak.

> - podobnie urządzenia dmfm* i dmmidi* - (co to jest? wiem tyle, że dźwięk)
> - mpu401* - teraz ma 600 root.root, ale nie powinno być 660 root.audio?

Tiu nie mam pojęcia co to jest (trzebaby poczytać).

> - urządzenia svga*, js*, oldjs* mają gid sys - czy tu nie przydałaby się
>   jakaś grupa, żeby ułatwić udostępnienie tych urządzeń dla użytkowników
>   lokalnych (np. przez pam_group)?

Pam_group jest troche nie tego. nadaje dodatkową grupę startowanym
procesom i wystarczy że w takeij sesji zrobisz sobie mały wrapper i
postawisz na nim sgid na tą dodatkową grupę. Wtedy niezależnie od tego czy
przy autentyklacji dostałeś dodatkową grupę czy nie to pzrez ten wrapperek
beziesz w stanie uzyskać dostęp do zasobów tej grupy i tak.
Używanie pam_group wyglada że ma sens tylko w przypadku autentylacji w
procesach które sie nie nie tworzą procesów potomnych ani nieumożliwiaja
zapisywanie plików.