rc.hdparm - ide cdrom

Filip Kaliński fk181140 w students.mimuw.edu.pl
Pią, 29 Cze 2001, 21:26:36 CEST

Mimo, że hdparm nazywa sę jak się nazwa, to obsługuje przecież także
cd-romy, i wydaje mi się, że byłoby przdatne, gdyby skrypt rc.hdparm
też je obsługiwał (właściwie, to w przypadku SCSI działa, dla IDE - nie).
Niestety procedura wykrywająca nie widzi nie zamontwanego cd-romu
IDE korzystającego z modułu ide-cd, z kolei w przypadu emulacji ide-scsi
działa, ale tylko po załadowaniu modułu ide-scsi, (a właściwie scsi_mod),
nie jest to jednak satysfakcjonujące w skrypcie startowym.
Proponowałbym zatem wyszukanie osobno urządzeń SCSI (istniejącymi
procedurami), a później zaglądanie do listy plików katalogu /proc/ide i
dołączenie listy urządzeń IDE (znajdują sie tam katalogi odpowiadające
urządzeniom IDE).
Zmieniony skrypcik załączam.

Filip

(tym razem sprawdziłem na własnym koncie, czy załącznik się wysyła)