Spier***** patch na na readline

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Czw, 3 Maj 2001, 12:47:36 CEST

Jestem wściekły. Od paru dni dostaję kurwicy zastanawiając się czy to mi
się coś na mózg rzuciło, czy rzeczywiście linia poleceń w bash miga
podczas edycji. Już nawet zacząłem grzebać w źródłach readline'a, ale
formatowanie GNU uważam (delikatnie mówiąc) za nieoptymalne. W końcu
postanowiłem to olać (mam kupę roboty i zaległości na uczelni) i zgłośić
bugreport do readline. Ale coś mnie tknęło i zajrzałem do changeloga
readline.spec. No i patrze sobie do niego i widzę coś takiego:
$Log: readline.spec,v $
Revision 1.43  2001/04/26 02:13:22  kloczek
- release 3: merge resize MDK patch.
Jako że czasowo jakoś się to zgadza więc na próbę go wywaliłem. No i mi
się wzrok poprawił! Rozumiem do czego ten patch miał służyć: płynne
przewijanie linii poleceń. Ale mam pytanie do Tomka: czy zadałeś sobie
trud zajrzenia do tego patcha? Czy tak naprawdę wiedziałeś do czego on
służy, kiedy go wrzucałeś? Bo szczerze mówiąc wątpię, tym bardziej że
nazwa jest myląca, a brak jakiegokolwiek opisu patcha zdaje się
potwierdzać moje przypuszczenia. Podpowiem: ten wspaniały jednolinijkowy
patch robi po każdym naciśnięciu klawisza reset biblioteki, taki jaki
normalnie ma miejsce po otrzymaniu SIGWINCH (zmiana rozmiaru terminala)
co pociąga za sobą wyczyszczenie linii poleceń i ponowne jej
wyrysowanie. I stąd się bierze to migotanie. IMO patch został zrobiony
przez idiotę - to tak jakby wysiadać i wsiadać do samochodu tylko po to,
żeby poprawić ustawienie lusterek, bo przecież robi się to po wejściu do
samochodu...

W związku z powyższym mam dwie prośby:
	1. Wywalić ten patch, albo zrobić go poprawnie.
	2. Nie wrzucać patchy o nieznanej funkconalności. Ludzie z
	   rawhide albo MDK nie są nieomylni, jak widać.

PS. A wiecie co mnie naprawdę przeraziło? To:
$ g rawhide *.spec | wc -l
    206
$ g MDK *.spec | wc -l
    41
Właśnie przestałem się dziwić że PHP się sypie.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.wa-wa.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.wa-wa.pl/PGP =--