binarny mplayer.

Wojtek Kaniewski wojtekka w bydg.pdi.net
Śro, 17 Kwi 2002, 01:25:23 CEST

On Wed, 17 Apr 2002, GoTaR wrote:

> I z włączonym tym cudeńkiem jest wolna.

no tak. lepiej w ogóle, niż miałby mieć parę procent wolniejszy. nie
sądzisz, że jeśli ktoś będzie zainteresowany ,,podkręcaniem'' to sobie
sam przebuduje pakiet z odpowiednimi opcjami?

> Gdyby tak było w istocie, to nie pisaliby na stronie o _dążeniu_ do GPL,
> co ma być zrealizowane w 1.0.

gdyby strona i dokumentacja były aktualne, nie pisaliby ,,a compiled
binary contains very processor-specific code'', co jest bzdurą przy
domyślnych ustawieniach.

w każdym razie, jako że ,,MPlayer is basically GPL, (...)'', zakładam,
że kod napisany przez autorów (Arpi i spółka) jest na GPL. zakładam, że
kod ,,contributowany'' (np. drivery vo, ao itp.) jest na tej samej
licencji co mplayer, jeśli autorzy tego nie zaznaczyli (a nikt tego nie
zrobił.)

poza tym, okazało się, że grep nie znalazł kilku szczegółów:
 - część libdha/ pochodzi z kodu XFree86,
 - g72x/ jest public domain napisanym przez Suna,
 - codeci video Tima Fergusona są ,,freely distributable'',
 - kod wine, którego użyto był jeszcze afair na licencji MIT,
 - xa/xa_gsm.* na dowolny użytek o ile są copyrighty,

tyle, że to niczego nie zmienia. nie znalazłem żadnego kodu nie-na-GPL,
którego licencja zabraniałaby dystrybucję binarek.

do tego wspomniany wcześniej divx4_vbr.c jest używany wyłącznie w
mencoderze, więc mplayer nie używa _w_ogóle_ kodu na Open DivX License.

pozdrawiam,
wojtek