Przeniesienie ping do /usr/bin

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 15 Sie 2002, 18:19:37 CEST

On Thu, 15 Aug 2002, Michal Kochanowicz wrote:
> Postuluję przeniesienie /usr/sbin/ping do /usr/bin/ping.
> Katalogi *sbin* przeznaczone są na programy których luserzy *nigdy* nie
> będą mieli potrzeby uruchamiać. U nas program ten należy do grupy adm i
> *luserzy* nalezacy do tej grupy beda mogli go uruchamiac.
> A do szalu doprowadza mnie (i nie tylko) koniecznosc pisania
> /usr/sbin/ping zamiast poprostu ping.
> W obliczu braku kontrargumentow wprowadze ta zmiane.

Ja nie mam nic przeciwko, ale... Istnieje pakiet poink, który dostarcza
nie-suidowego ping-a. I z tego powodu akurat samego pinga bym zostawił
jednak w spokoju tam gdzie jest, bo inaczej będzie konflikt.
$ rpm -qf /usr/bin/ping
poink-1.5beta-1

> PS. To samo dotyczy ping6 i traceroute*.

mtr jeszcze

> PS/2. Czemu tracepath* nie sa w grupie adm? Jesli nie ma przeciwskazan
> to zmienie im grupe i ustawie SGID.

A to nie wiem.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...