Parę pytań technicznych -> choosair

Śro, 2 Sty 2002, 23:03:35 CET

On Wed, 2 Jan 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Zapomnij o automatycznym przechodzeniu między takimi usługami.
> To nigdy nie będzie działać jak należy, bo konfiguracja MTA
> jest bardzo złożona. A po co nam coś takiego, co by działało tylko
> z domyślną konfiguracją?

Nikt nie mówi o idealnym rozwiżaniu ale jeżeli ktokolwiek chce myśleć o
szybkim przestawianiu można próbować kompletować procedury przejścia w np.
jednego MTA na inny poprzez wydzielnie opisu na wyższej warstwie
niezależnego od konkretnej impementacji programu z danej klacy. Mozan to
próbować kompletować na styku MTA pierszy -> MTA Drugi. Mozan to próbowąc
od razu kompletować z podejściem od razu do wszystkich par jednocześnie
jak to ma miejsce w przypaku rc-inetd. Jasne że nie jest to łatwe i wymaga
opracowania konkretnego schematu czy to dla danej klasy programów czy też
dla konkretnej pary programów w danej klasie.

> A mały błąd w takim triggerze może przynieść znacznie więcej szkody
> niż poprawny triger może przynieść pożytku.
>
> A jak zrobimy, że wszystkie alternatywne demony będą zachowywać się
> identycznie, to po cholere nam taka alternatywa?

Primo: mikt nie mówi że przjście musi być kompletne. Zauważ, że cenne może
być juz częściowy transfer parametrów konfigurqcyjych i rozłożenie tego w
czasie. O ile takie przejścia bendą potrzebne to i bendą kompletowane
takie procedury. To co chciałem przez powyższe wskazać to gdzie i w jaki
sposób należałoby gromadzić takie procedytry przejścia np. między różnymi
MTA. To że do dzisiaj nie zostało tu nic zrobione można traktować li tylko
jako kolejny dowód popierający tezę że przestawianie co krótki czas między
różnymi MTA nie jest w rzeczywistości potrzebne. Tutaj zapewne niemal
każdy potwierdzi że raz wybrany MTA w zasadzie nie jest zmieniany.