XFree86 i fonty

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 3 Sty 2002, 21:45:33 CET

On Thu, Jan 03, 2002 at 03:22:01PM +0100, GoTaR wrote:
> Xy mają skopane zależności od fontów. Do pracy potrzebne są cursor i
> fixed. Font cursor jest dostępny w XFree86-fonts, zaś fixed jest również
> w tymże pakiecie _definiowany_ (w fonts.aliases) - ale na font znajdujący
> się w XFree86-fonts-ISO8859-1. Z tego powodu nic nie przeszkadza
> zrobieniu:
>
> # rpm -e XFree86-fonts
>
> a tym samym unicestwieniu Xów.
>
> Tak więc dodaję tę zależność (zdając sobie sprawę, iż można używać
> fontów wystawianych na sieci przez xfs).
>
> Wszelki niekonstruktywny sprzeciw pójdzie do /dev/null, bo wczoraj
> [...]

Niepotrzebne 6MB na X-terminalu all-remote?
Do tego fonty mają w prereq program z pakietu XFree86, który wymusza
także biblioteki - czyli w sumie dodatkowe 7MB oprócz tego.
(tak, w tej chwili i tak jest takie wymaganie ze względu na rgb.txt,
ale to jest do poprawki).

W ogóle połączenie mapowania w jednym pakiecie a samego fontu jest
głupie. Była jakiś czas temu dyskusja z propozycjami umieszczenia tych
2 fontów wraz z serwerem (też niepotrzebnie, choć jeszcze do przeżycia),
ale to nie rozwiązuje wszystkiego (z samym fixed i cursor można uruchomić
X-serwer, ale normalnie pracować już średnio).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/