instalacja qt usuwa XFree86-driver-nvidia

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 4 Mar 2002, 21:50:17 CET

On Mon, Mar 04, 2002 at 08:48:46PM +0100, Artur Flinta wrote:

> Ja bym raczej optował za poprawieniem provides w Mesa do
> XFree86-OpenGL-core albo zmianą w NVidii na provides OpenGL. Boję się
> tylko, że wtedy nie będzie się dało razem zainstalować Mesa i
> XFree86-OpenGL-core.

Nie Mesa, tylko XFree86-OpenGL-libs (zawiera libGLU).
XFree86-OpenGL-core i paskudztwo NVidii zawierają różne wersje libGL
- stąd się wykluczają.

Mesa zawiera obie biblioteki (libGL i libGLU) i zasadniczo jest do kart,
dla ktorych nie ma X serwerów z rozszerzeniem GLX (bo libGL z XFree
nie działa bez GLX po stronie serwera). Dla reszty jest
XFree86-OpenGL-*.

(inna sprawa, że teraz implementacja OpenGL w Mesie jest nowsza niż
w XFree - ale Mesa nie ma DRI. rozwiązaniem byłoby upgradnięcie Mesy
w XFree86, ale z tym raczej trzeba będzie poczekać aż zrobią to ludzie
z xfree86.org)

A w ogóle to dla apta/podlka potrzebne są jakieś priorytety w przypadku
pakietów z wzajemnym Obsoletes - np. przy instalacji XFree86-OpenGL-libs
jako libGL domyślnie bierze to binarne "coś" zamiast XFree86-OpenGL-core :/

> Ech namieszałem, to może wystarczy by QT zadowalało
> się XFree86-OpneGL-core?

Nie.
$ ldd /usr/X11R6/lib/libqt.so | grep libGL
        libGLU.so.1 => /usr/X11R6/lib/libGLU.so.1 (0x404a5000)
        libGL.so.1 => /usr/X11R6/lib/libGL.so.1 (0x40525000)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/