py, pyc i pyo

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 9 Mar 2002, 20:31:54 CET

On Sat, Mar 09, 2002 at 01:51:46PM +0100, Piotr Meyer wrote:
> Pytam się, bo nie jestem pewien, czy w PLD ustalono, w jakiej formie
> dytrybuuje się moduły pythona. Myślę o tym, co ląduje w site-packages/ .
Zostało ustalone. Dystrybuujemy *.py[co].

[...]
> Po  tej   lekturze  mam  wrażenie,  że   nie  ma  potrzeby
> dystrybuować jednocześnie plików *.pyo i *.pyc. Należałoby
> się zdecydowac na jeden format.
Jeśliby się dało uruchomić moduł  zawarty _tylko_ w *.pyo to
byśmy dystrybuowali tylko pliki .pyo. Tak jak optymalizujemy
pod  konkretne  architektury   programy  napisane  w  innych
językach. Niestety  do uruchomienia  *.pyo są  potrzebne też
*.pyc.

Nie  może  też  być  sytuacji kiedy  *.pyo  będą  generowane
podczas uruchomienia modułu, ponieważ będą potrzebne do tego
uprawnienia root-a, do czego nie można dopuścić.

Zrezygnować z *.pyo też nie można ponieważ chcemy dostarczać
oprogramowanie  maksymalnie  zoptymalizowane  o  ile  działa
poprawnie. Co  prawda obecny optymalizator,  jak zauważyłeś,
nie  robi  dużo ale  będzie  się  on  napewno rozwijał  i  w
przyszłości powinno to dać użytkownikom wymierne korzyści.

> Jest   tam  też   wzmianka,  że   wykonanie  'zwiększonej'
> optymalizacji  ('-OO')   może  czasem   spowodowac  błędne
> działanie programów  i należy używać jej  tylko wtedy, gdy
> wiemy, co  robimy. Opcję '--optimize=2' widziałem  w kilku
> specach.
Dystrybuujemy także  pliki *.pyc  wobec czego  docstringi są
dostępne. Zainstaluj python-pydoc*.rpm i python-log4py*.rpm,
a następnie:

    pydoc log4py

[...]

    wrobell <wrobell w ite.pl>