Problem z 1 gb ram

Piotr Kloc pioklo w linuxpl.com
Śro, 6 Lis 2002, 05:32:43 CET

Witam

Mam taki dziwny problem

Mam plyte ABIT BD7 procesor P4 2 GHZ i dwa razy po 512 RAM DDRY
wsadzone to jest wszystko do obudowy z zasilaczem 400 wat i z dwoma dyskami
ide 80 gb maxtor i 40 gb segate
i teraz tak
uzywajac jednej kosci 512 system pld dziala ok
obciazalem go uruchamiajac 1500 procesow pozniej
screen top -q z 10 razy kopiowanie w tle i do tego bylo 40 userow
ze swoimi procesami zalogowanych load average byl w granicach 50-60
a nawet 90 ale system stal stabilnie dyski tylko strasznie mielily
i swap 700 mb byl zajety
podlaczylem wiec druga kosc 512 ram ddry
i robiac podobne testy system wywalal sie kernel oopsem
w roznych momentach np gdy bylo 900 mb pamieci zajetej
testowalem to na jadrach 2.2.22 i 2.4.18 z pld
skompilowalem tez gole jadro 2.4.19 z obsluga high mem dalej to samo
bez high mem to samo kernel oops i zwis.
System plikow mam reiserfs i ext3.
Kosci ram  osobna sa dobre bo robilem podobne  testy na tej drugiej pamieci
odpalalem tez jadro z noapic bo podejzewalem APIC nic nie pomoglo :(
Aha jezeli zostawie system nie ociazajac go sztucznie
to w miare wzrostu liczby procesow i uzytkownikow zalogowanych wykozysta sie cala pamiec
1 GB i nawet kozysta  troche ze swapu ale i tak po pewnym czasie wywala kernel oops tylko przy wiekszym obciazeniu

Nie mam logow z kernel oopsem bo wywala mi to na ekran wiec nie moge wkleic
Czy wogule ktos uzywa PLD z 1 gb ram przy duzych obciazeniach 1500-2000 prcesow
zalogowanych srednio 50 uzytkownikow ?

siedze nad tym druga noc i juz mi sie pomysly skonczyly prosze o jakiekolwiek
podpowiedzi.

pozdrawiam

pioklo w linuxpl.com
Kloc Piotr