bug w quota

undefine@aramin.one.pl undefine w aramin.one.pl
Sob, 9 Lis 2002, 01:19:57 CET

On Fri, Nov 08, 2002 at 01:26:41PM +0100, Blues wrote:

> To jest dziwne.
> Miałem plik na tym systemie plików o wielkości 0 - założona po prostu
> skrzynka pocztowa. Teraz przyszło kilka maili i w związku z tym po
> quotacheck elegancko to konto zostało uwzględnione.
ee... Czytasz co piszę?

> Jednak w dalszym ciągu uważam to za błąd, ponieważ quotę jak zakładam
> danemu człowiekowi to chcę aby ona była nawet jeżeli w momencie zakładania
> nic on nie zajmuje.
ależ quota była ;) przez cały czas
niepotrzebnie robiłeś checkquota... quota ma po prostu taki ficzer że
domyślnie pokazuje wartości tylko dla dysków na jakich ziutek zajmuje
niezerową ilość miejsca. aby pokazał dla wszystkich dysków trzeba użyć
parametru -v. Np:
[undefine w atos undefine]$ quota -v
Limity dyskowe dla user undefine (uid 500):
  System plików   bloki  miękki  twardy   pobł.   pliki  miękki  twardy pobł.
      /dev/sda1       0     100   20000               0       0       0
      /dev/sda3       0     100   20000               0       0       0
      /dev/sda6   15060       0       0             843       0       0
      /dev/sda5    1176       0       0             125       0       0
      /dev/sdb1 5682912       0       0           96332       0       0
[undefine w atos undefine]$ quota
Limity dyskowe dla user undefine (uid 500): brak
[undefine w atos undefine]$

czyli mimo że quota dla /dev/sda1 i /dev/sda3 jest ustawiona to
polecenie quota bez żadnych parametrów jej nie pokarze :)

a zresztą - z manuala:
       -v     Wypisanie  również  kwot  na  systemach  plików,  na których nie
              zajęto zasobów.  will display quotas  on  filesystems where  no
              storage is allocated.