na krawędzi

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 15 Paź 2002, 20:34:45 CEST

On Mon, Oct 14, 2002 at 12:52:03AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Prawie wszystkie .. a nie parędziesiesiąt :_)

Nie chciało mi się sprawdzać. gettextize jest wywoływane w 271 specach
z HEAD. Do "prawie wszystkich" daleko.

> Prawie wszytkim pakietom tzreba będzie wycinać z
> configure.{in|ac} z AC_OUTPUT() intl/Makefile  i z głównego Makefile.am z
> SUBDIRS intl.
> Kto wie czy nie lepiej byłoby przerobuić tu gettexttize żeby sprawdzało
> czy to jest i robiło te dwie poprawki zupełnie automatycznie informując
> tylko o tym, że coś takeigo zostało zrobione. Dzięki temu przejście na
> nowego gettexta powinno byc niemal *nieodczuwalne* :)

Teoretycznie gettextize to robi (zabawy z $removed_acoutput)... ale jakoś
nie działa (w większości przypadków).

> W sumie .. kto wie czy tego typu poprawki nie łykneliby nawet ludzie od
> gettexta (?) :)

Ludzie od gettexta każą uaktualniać nie-do-końca-automatycznie.
Nie załatane gettextize czekało na wprowadzenie \n z /dev/tty (wycina to
patch o wiele mówiącej nazwie killkillkill ;>).

> Tu będzie ciężej i trzeba będzie zbierać gdzieś informacje o typowych
> błędach jakie tu są popełniane i jak je korygowa.

Najczęstsze to:
- niezgodność typów lub niejawne konwersje
- używanie nagłówków STL o nowych nazwach (bez .h) bez używania
  namespace std
- używanie rozszerzeń STL (zostały wywalone - część do <ext/*.h>
  z namespace __gnu_cxx, reszta do /dev/null), szczególnie dotyczy to
  klas *stream
- używanie starej wersji nagłówków (powodujących warning) i kompilacja
  z -Werror

Ale trudno opracować ogólne przypadki łatania poza "using namespace std".
I zaglądanie do ostatnich RH/Mdk.

PS. jest gdzieś w sieci jakiś darmowy dokument na temat aktualnego
standardu C++ (specyfikacja ISO jest płatna :/)? W szczególności
interesują mnie {const,static,dynamic}_cast<> - tego nie było w C++
jakie kiedyś poznawałem ;)

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/