glibc-2.2.5-20

Grzegorz Golawski grzegol w pld.org.pl
Wto, 22 Paź 2002, 22:00:20 CEST

Dzisiaj zbudowałem i zainstalowałem sobie glibca-2.2.5-20 i spotkła mnie
nie miła niespodzianka. Otóż icewm nie chce się zbudować (z własnoręcznie
budowanym, tylko, że dosyć dawno glibc-2.2.5-19 icewm się budował). Wywala
coś takiego, podczas configure:

[...]
checking whether iconv converts from ISO-8859-1 to UCS-4//TRANSLIT... yes
checking whether iconv converts from ISO-8859-2 to UCS-4//TRANSLIT... yes
checking whether iconv converts from KOI8-R to UCS-4//TRANSLIT... yes
checking whether iconv converts from EUC-JP to UCS-4//TRANSLIT... no
configure: error: Your implementation of iconv isn't able to perform
*** the codeset conversions required. Check your system configuration.
***
*** You might have to upgrade your C runtime library. If your system is
*** based on the GNU C library (glibc) you'll need version 2.2 or newer.
*** You also have the chance to install GNU libiconv available
*** from ftp://ftp.gnu.org/pub/gnu/libiconv/.
***
*** Alternatively you could call configure with the --disable-i18n switch.
błąd: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.39230 (%build)

RPM build errors:
    Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.39230 (%build)

W config.log jest programik, na którym się wywala:

#include <iconv.h>

int main() {
	iconv_t cd = iconv_open("UCS-4//TRANSLIT", "EUC-JP");
  iconv_close(cd);
	return ((iconv_t) -1 == cd);
}

I faktycznie dla EUC-JP zwraca 1.

Czy ktoś mógłby powiedzieć mi o co tu chodzi? Albo przynajmniej sprawdzić,
czy problem ten występuje tylko u mnie? (wystarczy skompilować powyższy
program i podać jaką wartość zwrócił po wykonaniu)

--
$+>>  Grzegorz Goławski  <<+$