[poldek] uwagi ergonomiczne

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 23 Wrz 2002, 17:44:12 CEST

On Mon, Sep 23, 2002 at 03:05:09PM +0200, Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk wrote:
> ble, a ja nawet poldka z root'a nie odpalam, mam go fajnie
> skonfigurowanego tak że wszelkie upgrady robię z user'a kożystając z sudo.

Ale zdajesz sobie sprawę, że sprawa bezpieczeństwa takiego rozwiązania
jest dyskusyjna?
Teraz musisz swoje konto chronić tak samo jak konto roota, bo kto uzyska
do niego dostęp (albo hasło, zależy od konfiguracji sudo), może system
rozwalić. A zwykle hasło roota jest bardziej chronione.

Wspominam o tym, bo są tacy, co uważają że ssh na roota, czy nawet "su -
root" są be w przeciwieństwie do sudo, które jest gwarancją
bezpieczeństwa :-)

Pozdrowienia,
        Jacek