emacs/xemacs i rpm 4.2 :>

Pon, 7 Kwi 2003, 05:19:16 CEST

Strasznie jest tu zamieszane i coś z tym trzeba zrobić :>

Primo: w makrach rpm-a są makra %___emacs_lispdir_helper, %_emacs_lispdir
%_xemacs_lispdir. Pomijając już to, że sa one używane tylko w jesnym
miejscu (autoconf) to jeszcze są tak zaplątane ze chyba gorzej juz być nie
mogło :>

# (X)emacs support
%___emacs_lispdir_helper  -batch -q -eval '(while load-path (princ (concat (car load-path) "\\n")) (setq load-path (cdr load-path)))' 2> /dev/null|sed -n '/\\(.*\\/x\\?emacs\\/site-lisp\\)\\/\\?$/{s,,\\1,p;q;}'
%_emacs_lispdir %(emacs %___emacs_lispdir_helper)
%_xemacs_lispdir %(xemacs %___emacs_lispdir_helper)

Koszmar .. :>
Wiem chyba nawet skąd to się wzieło .. z aclocal.m4 z autoconfa (?)
Tak czy inaczje to jest nieco chore i trzeba to prościej zrobić.

Pierwsze ma wyłuskać ścieżkę z której emacs/xemacs ładują
automatycznie makra. Są przy tym używane jakieś sedy i dzikie węże o
ściezkę ustalaną w trakcie budowania xemasca przez:

        --package_path="~/.xemacs::%{_datadir}/%{name}-packages" \

Gdyby powyzsze zmienić na:

        --package_path="%{_datadir}/%{name}-packages" \

to o tą scieżkę możnaby odpytać poprzez poprostu:

$ xemacs -batch -q -eval '(princ configure-package-path)'

I to możnaby używać w pakietach dla xemacsa.
Analoginie możnaby zrobić z emacsem.
Bez wycinania "~/.xemacs::" możnaby i tak obrobić tylko to co powyższe
zwraca żeby wyłuskać powyżsża ścieżkę.
Wydaje mi się też ę nie ma sensu z mocno pzreładowanywać makrami
globalnego zestawu makr rpm-a i ewentualne %{_xemasc-packagesdir} mogłby
być definiowane in situ tak jak to odbywa się przykładowo w pakeitach
modułami do xmms.

Nadal wydaje mi się ze zarówno emacs jak i xemacs maja jeszcze sporo
śmieciaw w pakietach (choćby pliki Changelog.gz rozłożone w katalogach z
makrami).
Wydaje mi się że także możnaby spróbować pozbyc się wersjinowania
katalogów xemasca jak i emacsa. W obecnej wersji i tak nie można
zainstalować kilku xemacsów czy emacsów, a po każdym upgrade ze ziena
wersji pozostają po wszytkim puste katalogi (druga sprawa że nie powinny).

koments ?

Chwilowo dopóki nie rozstrzygniemy czy da sie uwspólnić pakiety z makrami
emacsa i xemacsa chwilowo wyłącze w autoconf budowanie obu pakietów z
modułami dodatkowych makr dla {x,}emacsa (jutro spróbuję zrobić testy w
tym kierunku).

Tak czy inaczje przynajmniej część z powyzszego trzba bedzie rozstrzygnać
do końca robienia bootstrap zestawu pakietów.

I jeszcze jedno. Gdzieś niejaki K. Leszczyński miał bardziej eleganckie
rozwiązanie polonizacji i mapowanai klawiatury w oparciu o LOCALE. Prośba
do warszawiaków o pomolestowanie go o to żeby powiedział gdzie to
zbunkrował :)