Wolna amerykanka w PLD?

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 8 Kwi 2003, 15:22:36 CEST

On Tue, 8 Apr 2003, Michal Moskal wrote:

> IMHO CONFIG_DIR powinno być bezwzględne. To żaden problem tak to ustawić
> w ~/.*profile, a patche są znacznie prostsze, np. wystarczy często
> zmiana getenv("HOME") na getenv("CONFIG_DIR") ? getenv("CONFIG_DIR") :
> getenv("HOME"). Chyba, że chcemy zrobić patch na glibc. Tyle, że to nie
> bardzo mi się podoba (funkcje glibc mają jasno zdefiniowaną semantykę,
> np. przez SUS czy ISO C, a my chcemy ją zmieniać).

Tak - zmienne bezwzględne są naprawdę miłe i bardziej elastyczne. W tym
punkcie nasz "męczennik" ma rację i jego pomysł, co by nie było, podoba mi
się. Dzięki temu konfiguracje można trzymać w innych lokacjach niż $HOME
(np. użytkujemy kilka kont o różnych uprawnieniach, a chcemy dla nich mieć
identyczne konfiguracje, etc, etc).

Problem jaki się tutaj przy takiej zmianie nasuwa to kompatybilność z
istniejącymi i _używanymi_ konfiguracjami. Mając zdefiniowane CONFIG_DIR
po staremu mogą się dziać cuda po prostu...

Z kolei zmienianie tutaj nazwy zmiennej to tworzenie podobnej, ale
odrobinkę różnej i konkurencyjnej funkcjonalności.

Na coś się trzeba zdecydować... IMHO zmiana starego zachowania. A w
aplikacjach, które miały już łatki home_etc powinna być wstawka
informująca o zmianie zachowania, jeżeli CONFIG_DIR nie zawiera żadnego
"/". To IMHO załatwiłoby sprawę...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...