sane i bład naruszenia ochrony pamięci

Tomasz Rutkowski rennis w o2.pl
Śro, 9 Kwi 2003, 21:28:04 CEST

  Witam

Problem jak w temacie. Pytanie tylko jak sprawdzić co go powoduje?
Mam skaner usb Benq 4300 (specjalnie taki kupiłem by było pełne wsparcie
w sane).

Jak narazie doszedłem do czegoś takiego:

PLD Ra + ciągłe uaktualnienia (włącznie z ready z ra i ac) i jajko jack
2.4.19.

1) Zainstalowany pakiet dystrybucyjny: "sane-backends-1.0.8-17" i
"sane-frontends-1.0.8-2"

scanimage -L lub skanowanie
Działa prawie dobrze za wyjątkiem błędu: "[snapscan] Implementation
error: Driver name not found" ale pomimo takiego komunikatu skaner działa.

xscanimage
Też ma ten błąd ale działa i skanuje dobrze.

2) Zainstalowany pakiet dystrybucyjny: "sane-backends-1.0.9-0.1"

sane-find-scanner
found USB scanner (vendor=0x04a5, product=0x20b0) at /dev/usb/scanner0
Naruszenie ochrony pamięci

scanimage -L
Naruszenie ochrony pamięci

3) Zainstalowany pakiet z aktualnego speca z cvs: "sane-backends-1.0.11-1"
Dzieje się dokładnie to samo co w punkcie 2)

4) Skompilowany sane 1.0.11 z czystych źródeł bez żadnych poprawek:
Dzieje się dokładnie to samo co w punkcie 2)

Ponieważ nigdy nie miałem slaka, a akurat mi kumpel nagrał nową wersje
więc stwierdziłem, że oglądając jego (szybko się instaluje na FULL = 2GB
ale jakoś brakuje mi poldka) mogę sprawdzić skaner przy okazji. Więc
przegrałem źródła z partycji pld i dokładnie tak samo skompilowałem i
zainstalowałem.
A teraz eksperymenty jakie przeprowadziłem:

A) sane-1.0.11 chodzi bez problemu. xsane też.
Wniosek: Skaner i hub dobry (nigdy go wcześniej nie używałem więc nie
byłem pewny cczy dobrze chodzi)

B) Jak zrobie chroot na PLD zz slacka to jest błąd segmentation faul lub
jakoś tak to było (pisze z pamięci).

C) Jak zrobie chroot na slacka z PLD to chodzi dobrze.

Zrobiłem zrobiłem także diff z ldconfig -v sane-find-scanner z wersji
1.0.11 na slacku i pld oraz pld 1.0.8. Wyszło mi tak:

PLD 1.0.11 -> PLD 1.0.8

Różnią się tylko biblioteką libsane.so.xxx (xxx wersja sane) i
żeczywiście po zamianie tej biblioteki 1.0.11 na bibliotece 1.0.8 chodzi
i ma ten sam komunikat.

diff z slaka i PLD ma jakieś 30k ale to raczej zrozumiałe ponieważ tam
są nowsze pakiet. Jak by kogoś interesowało to mogę podesłać ldconfig z
poszczególnych prób.

Podsumowując. Może ma ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem. Lub
gdzie szukać. Zakładam, że sane i sprzęt jest dobry skoro chodzi na
slacku bez problemu i na pld z wcześniejszą wersją programu.

Rennis