pehap i include_path

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 15 Kwi 2003, 00:55:01 CEST

On Tue, 15 Apr 2003, Łukasz Mozer wrote:
> Mam niezły orzech (przepraszam jak się ktoś obrazi) do zgryzienia. Otóż
> jak wiadomo, php w Ra w include_path ma tylko .:/usr/share/pear. Więc,
> jak tu teraz paczkować biblioteki do PHP? (takie jak adodb,
> Smarki^H^Hty, itp. itd)

Prawda IMHO jest taka, że przy php-ie zostanie tylko pear, tak jak się w
zasadzie stało z cpan-em... ;) Tylko to jest oficjalnie wspierane przez
php-a i wszystko co oferują inne rozszerzenia jest powoli wciągane (jeżeli
już nie ma).

> Opcja 1):
> ładujemy takie pierdułki do /usr/share/pear i paczki te wymagają jedynie
> php-pear (który de-facto jest pustym katalogiem).

IMHO jeżeli się da to tak robić.
Do momentu jak coś nie zacznie się kłócić z samym pear-em, ale raczej to
wtedy będziemy się martwić.

> Opcja 2):
> ładujemy to do /usr/share/php (tak jak ktoś to zrobił w adodb) i ktoś w
> miarę inteligentny kto dłubie w okolicy php.spec dodaje łaskawie ten
> katalog do include_path i wszyscy są heppi.

Chyba nie ma potrzeby... I chyba niepotrzebnie to jest w /usr/share/php
Poza tym - pear posiada moduły DB, MDB, które służą do tego samego... ;)
Nawet mi coś świta, że w mojej kolejce niezrobionych rzeczy z pear-a jest
coś co ma w nazwie adodb...

> O tym by taka poprawka w PHP dla Ra się znalazła nawet nie śnię.

:D

> Opcja 3):
> podobnie jak 2), z tym że ktoś z Bardziej Wiedzących [tm] mówi w jakim
> katalogu takie bzdury ma się psuć, żeby później nie było trzeszczenia
> jak ktoś zrobi kilka paczek i przyjdzie ktoś Bardziej Wiedzący [tm] i
> powie że /usr/share/php śmierdzi.

:))))))

> Opcja 4):
> serdecznie wszyscy mają w głębokim moje problemy egzystencjonalne z
> powodu smarków i adodb i ignorują ten wątek.

Wybieram opcję 4 ;)
Ja io tak dzisiaj wszystko psuję ;)

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski