wersja db (nie, nie chodzi o 4.2)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 8 Gru 2003, 22:29:56 CET

On Mon, Dec 08, 2003 at 09:52:45PM +0100, Bartek Jakubski wrote:
> Budowałem perl-BerkeleyDB i jeden z testów nie udawał się -
> BerkeleyDB::DB_VERSION_STRING różniło się od
> BerkeleyDB::db_version($version_major, $minor, $patch)
> Zawartosć tych stałych wygląda mniej więcej tak:
> "Sleepycat Software: Berkeley DB 4.1.25: (August  5, 2003)"
> Jest tam data zbudowania biblioteki. Problem jest taki, że
> DB_VERSION_STRING jest w db.h (a więc pakiet db-devel) a db_version
> jest zaszyte w bibliotece (pakiet db). Miałem zainstalowane różne
> release db i db-devel i się mu to nie podobało.
>
> BerkeleyDB głupi test robi, czy te wersje powinny być zgodne?

Sytuacja z różnymi releasami podpakietów z jednego speca jest
patologiczna.
Już kiedyś była dyskusja o dodaniu -%{release} do wewnętrznych
zależności obok = [%{epoch}:]%{version}. Może wrócić do tego?

W każdym razie jest do dobry pretekst, żeby dodać takie ścisłe
zależności w db.spec.
(w niektórych pakietach już są, z różnych powodów; w nieokreślonej
liczbie pozostałych nie ma, choć powinny ze względu na zmiany niektórych
podpakietach powodujące ich niekompatybilność z innymi releasami)