user rpm

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Czw, 2 Sty 2003, 09:55:04 CET

[31 grudzień, 2002] Paweł Gołaszewski napisał:

>Zauważyłem, że w RH jest dodawany user/grupa rpm i on jest właścicielem
>/var/lib/rpm/ oraz wszystkich tam plików.
>Czy ktoś wie o co tu chodzi i czemu to miałoby służyć?

Grupa rpm mogła by być przydatna, jeśli chciałoby się zablokować dostęp
do bazy pakietów. Ale użytkownik? Ma +w na bazach? Gdziwne... Jedynym
użytkownikiem, który bazy rpma powinien zmieniać jest root, bo poza
instalacją/deinstalacją pakietów, to pisanie po bazie nie ma większego
sensu (--rebuilddb też root powinien robić)...

Może zdalne zarządzanie oprogramowaniem chcą dorobić? Zgdaduję, bo to i
tak nie wyjaśnia istnienia użytkownika rpm...

PS. Witam wszystkich w nowym roku :->
--