rpm i kernel 2.4.20 by jack

"[PLD] Marcin Doliński" averne w foundin.net
Pią, 10 Sty 2003, 13:54:17 CET

Użytkownik Piotr Meyer napisał:
> Co jakiś czas przy próbie zrobienia czegokolwiek (choćby rpm -qa) ten
> przestaje reagować na cokolwiek, prócz kill -9. Strace takiego
> przypadku pokazuje, że:
>
> [...]
Ja natomiast mam bardzo podobny problem w tym samym zestawie. Świerzo
postawione Ra bez żadnych pakietów z nesta. Po uruchomieniu poldek -i
something ściągany z sieci jest pakiet i odpalany rpm. I teraz można
zjeść pizze i nic się nie stanie. Poprostu stoi! ^C przerywa poldka,
jednak rpm zostaje i nie ma możliwości ubicia go.

[root w main root]# ps axuw | grep rpm
root      5512  0.0  0.3  3700 1680 ?        D    12:00   0:00 rpm
--install --root / --noorder /root/.poldek-cache/ftp_ftp1.pld.net

Zaistniała sytuacja uniemożliwia dalsze korzystanie z rpma i zmusza do
zrestartowania komputera. Jakieś rady?

[root w main root]# rpm -aq
błąd: cannot get shared lock on /var/lib/rpm/Packages
błąd: cannot open Packages index using db3 - Operacja niedozwolona (1)

[root w main root]# uname -a
Linux main 2.4.20 #1 Fri Dec 6 19:43:49 UTC 2002 i686
Intel(R)_Pentium(R)_4_CPU_2.40GHz unknown PLD Linux