Niespójności w logowaniu ( było: Re:syslog-ng)

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Nie, 12 Sty 2003, 23:26:52 CET

Dnia Sunday 12 of January 2003 21:47, Tomasz Kłoczko napisał:

> Propozycja zaprzestania takich cudact i jeżeli masz zamiar dłubać w tym
> bez przemyślenia to daj sobie spokój ..

Mam zamiar uruchmić logrotate. Z takim configiem syslog-ng, logrotate
kończy działanie nie zrobiwszy nic.

> Zauważ tylko jedno: puszczasz ruch sysloga zdalnie na syslog serwer.
> Pytanie: w jakie miejce powinny trafiać logi pocztowe na tej zdalnej
> maszynce ? i czy właśnie przypadkiem nie powinno być kompletnie
> niezależne od typu MTA jaki wygenerował konkretnyc ruch ?

Nie masz tego w domyślnym confie. I tak admin wrzuci to tam gdzie będzie
chciał (np. /var/log/${remote_host}/). Więc troszkę nie rozumiem. Jest
katalog na mail (aby zdalne maszyny mogły tam śmiecić), a co z resztą
usług? Ktoś to mocno inaczej przemyślał ;)

> To poewnno wyglącać tak że konkretne syslog severity/prioryty powinny
> trafiać do konkretnych plików czy plików a podkatalogach w /var/log, a
> programy które to generują zdażnai konkretnych klas spójnie generują
> zawsze z konkretnym severity/prioryty.

Nie rozumiem.

> Napisałem także, że porżadkowanie powinno się tu zacząć od ustalenia
> klas zdażeń i zdecydwaniem gdzie powinny one trafiać.

Nie widzę żadnych commitów, czy może źle patrzę?

> To co próbujesz w zwiazku z tym to jest pochodzenie do temnatu dokłanie
> od odwrotnego końca.

Ale to chyba dobrze? Bo zamiast tylko gadać mam zamiar coś zrobić, a gadać
ewentualnie możemy później (no i oczywiście teraz!) ;) Po co gadać i nic
nie robić?

--
Jarosław Kamper <jack w jack.eu.org> http://jack.eu.org/