Zmiany katalogów (Re: SPECS: XFree86.spec (HEAD))

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 13 Sty 2003, 14:34:36 CET

On Sun, Jan 12, 2003 at 11:49:13PM +0100, Artur Flinta wrote:

> Nie

No to można oczekiwać kłopotów z powodu nie przewidzenia takiej
możliwości przez producentów oprogramowania.

> Przenisłem XFree i nic nie musiałem rekompilowac by dalej działało.
> To przynajmniej odnosnie linkowanych bibliotek. Przyznam, że nie
> znalazłem narazie nic co odmówiło by z tego powodu współpracy.
> VMware działa.

O, właśnie znalazłem... w PLD.
Będą się wywalać skrypty postun przy upgrade pakietów z fontami.
Zawierają wywołania /usr/X11R6/bin/xftcache i /usr/X11R6/bin/mkfontdir.
To jest tylko brzydkie, a nie krytyczne (postun, nie preun), ale jak
gdzieś się znajdzie coś takiego w %preun, to gorzej.

> Chyba nie, zwłaszcza, że teraz juz nie jest to łatwe, bo przejscie z
> rpm'a 4.0.2 na 4.1 jest już sztuką nie mając do dyspozycji rpm 4.0.4.

Przesada, robiłem. Trzeba tylko zadbać, żeby glibc i rpm zupgradowały
się w jednej porcji.

Ja miałem trochę kombinowania, ale dlatego, że pakiety budowałem na tej
samej maszynie - więc nie mogłem instalować jednocześnie.

Problem może być z rpmlib(PartialHardLinkSets) - jeżeli coś takiego
będzie w pakietach potrzebnych do upgrade rpm-a, to może da się rpm-a
zmusić do wygenerowania pakietów zgodnych ze starszą wersją (widziałem
coś takiego w źródłach, nie próbowałem używać).

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/