Buildery

Pon, 13 Sty 2003, 20:43:21 CET

On Mon, 13 Jan 2003, Witold Filipczyk wrote:

> Kloczek pisze tak ogólnie, że na razie z tego nic nie wynika.

Witek .. prośba: przeczytaj jednak to co już jest napisane. Miej wobec
tych amteriałów jakieś ale jakiekolwiek wątpliwości/pytania/łotewer.
I wresxzcie spróbuj zauważyć to jaka kluczową kwestię ma nowa automatyka
rozwiazywać.
Zrób to na zupełnie spokojnie .. ale zrób i to bez wykrecanai się siwnem
że ktoś coś mówi niejasno. Jakoś nie wydaje mi się żeby w trakcie tych
kilku godzin na MIMUW ktoś miał na tyle duże wątpliwości co do szkieletu
.. owszem były wątpliwości/pomysłu c do wypełnienia tegoż (ot choćby
pomysł na uprszczenie tranzakcji zwiazany z produkowaniem src.rpm-ów jak
pierwszych w całym późniejszym ciągu zdarzeń).

[..]
> Nie ma różnicy, czy buildery będą stały w jednym pokoju czy będą rozproszone
> po całym świecie schemat będzie ten sam, Linux to system sieciowy.

Jest różnica. Otóż na taką koncentację maszyn w sici lokalnej nikogo na
około tu nie stać (chyba że Ciebie ? :)

> Może będą nawet pakiety pld-builder-server i pld-builder-client.
> Każdy będzie mógł zainstalować i potrenować budowanie.
> Jest jeszcze kwestia tzw. bezpieczeństwa.  Jeśli będzie sto builderów
> w różnych miejscach, kto zagwarantuje, że nikt nie wstawi jakiegoś trojana.

Nie zagwarantuje ale prawopodobieństwo jego pojawinia sie znacznei
wzrośnie o ile zmaina w repo automatycznie bezie generwać zlecenie.

> Tak naprawdę nie trzeba komputerów aż tak dużo.  Jeden komputer przerobi to
> w 8 dni, dwa w 4, cztery w 2.

O ile każdy będzie taka jednostką jaką mam pod stołem (puszka kostuj ponad
22kzł; pomnóż to pzrez 2, 4 ...).

> A cztery komputery na architekturę się znajdą.

E250 kosztuje jakieś 80kzł. Spytaj sie chłopaków ile kosztuje b50tka czy
coś większego, ile kosztuje maszynka szykowan na builder pod AXP.

Jeszcze raz .. nei to jest tiu kluczowe. Nie to powoduje że nie chcę
używać starrej automatyki do busdowanie Ac. Niech to dotzre wreszcie do
Ciebie.