Buildery

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Wto, 14 Sty 2003, 15:16:53 CET

On Tue, Jan 14, 2003 at 10:01:00AM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Ano, wystarczy żeby to robił jakiś testowy.
>
> Z drugiej strony - dobrze by było mieć też testowego buildera
> z zainstalowaną możliwie największą liczbą pakietów -devel (i nie
> tylko), żeby sprawdzać, czy w innym środowisku pakiety nie zaczynają
> używać dodatkowych bibliotek (i dostają przy tym dodatkowe zależności).
Dokladnie i sprawdzac czy naprade daje to samo. Taki builder minimalny i
maksymalny.

To co mnie martw to jest automatycznie upgradowanie pakietow na builderach.
W przypadku buildera ktory wszystko rozpakowuje czego potrzebuje
nie ma z tym problemu, w przypadku innych builderow moze to byc bardziej
bolesne.

Powinnien byc mechanizm rozwiazywania rownierz takich problemow
jak byl z ada naprzykladi, ze zeby pierwszy raz cos przebudowac trzeba
dokonosc jakis zmian prawie recznie w srodowisku.

Moze zeczywiscie robic tak jak robi debian tylko w UML. To by bylo dosyc
bezpieczne. I mielibysmy automatycznie cowfs. I z UML nie ma znanego sposobu
na wyjscie.

Wtedy budowanie robilo by sie komenda

./linux append="udb0=./root db.spec"

a w rc.local w ./root bylo by

su builder -c ~/rpm/SPECS/./builder `cat /proc/cmdline`

Nie wiem tylko jak z portem UML na inne niz ix86 architektory chyba slabo.

Ale to mogla by byc tez jedna z mozliwych implemetacji ./buildera.

Mozna by to ludziom sprzedawac jako cos co na 99.9% jest bezpieczne.

LD

--
Lukasz Dobrek
   An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.