aplikacje WWW

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 17 Sty 2003, 18:08:17 CET

On Fri, Jan 17, 2003 at 03:57:46PM +0100, Jacek Rembisz wrote:
> Zdefiniować makra rpmowe:
> 	- _webapplicationdir  /home/services/httpd/applications
> 	- _cgidir             /home/services/httpd/cgi-bin
>
> Dlaczego nie korzystać w dalszym ciągu z /home/services/httpd/html?
A czym się aplikacje WWW różnią od innych, że mają lądować w /home,
a nie w %{_prefix}?
IMHO takie rzeczy powinny trafiać do %{_datadir} i/lub %{_libdir}.
W /home powinny lądować jedynie rzeczy, które mają być modyfikowane
przez użytkownika, a nie są plikami konfiguracyjnymi (np. wzorce, lub
statyczne strony WWW).

> Uważam, że każda aplikacja WWW powinna dostarczyć odpowiedni <name>.conf
> (z aliasem na katalog) który byłby inkludowany w /etc/httpd/httpd.conf.
Jestem za. Plik ten mógłby lecieć do katalogu /etc/httpd/apps, który
(katalog) byłby includowany w httpd.conf. Trzebaby tylko apacha
poprawić, żeby nie próbował ładować plików .*.swp (z vima),
*.rpm{new,save}, itp.

> /home/services/httpd/html jest domyślnym DokumentRootem - dla porządku
> aplikacje nie powinny być w nim umieszczane.
Zgadzam się.

Dzisiaj zrobiłem web2html i to właśnie tak jak uważam, że należy to
robić. Nie ma tylko configa dla httpd, ale to jest do załatwienia.

Pozdrowienia,
        Jacek