aplikacje WWW

Jacek Rembisz jr178783 w zodiac.mimuw.edu.pl
Sob, 18 Sty 2003, 20:44:19 CET

On Sat, Jan 18, 2003 at 07:28:39PM +0100, Jacek Konieczny wrote:

Chyba pora na podsumowanie :)

1. Aplikacje WWW lądują w %{_datadir} i/lub %{_libdir} przy czym

> Podział pomiędzy %{_datadir} i %{_libdir} powinien odbywać się wg. zasad
> określonych przez FHS. To znaczy: do %{_datadir} rzeczy niezależne od
> architektury (czyli skrypty oraz dane), a do %{_libdir} zależne od
> architektury.

2. Pakiet przychodzi z odpowiednim dla aplikacji plikiem konfiguracyjnym
   który ląduje w /etc/httpd/conf.d, jego nazwa rozpoczyna się od
	 cyferek by łatwo kontrolować kolejność ładowania.

	 Kloczek napisał w tym wątku, że mapowanie ma być domyślnie zakomentowane,
	 a pakiet w %post powinien wypisywać co należy zrobić by aktywować
	 aplikację (jeśli dobrze zrozumiałem). Nie do końca się z tym zgadzam.
	 Prosty user czyli /me wolał by zobaczyć: "now go to
	 http://127.0.0.1/squirrelmail/ and  enjoy" a nie długi elaborat o tym
	 co też ja muszę odkomentować, żeby wreszcie zadziałało. Z drugiej
	 strony.... Rzecz jest trochę podobna do /etc/rc.d/init.d/

	 A czy nie wystarczy poprostu wykonać lub nie restartu apacha?

3. Zasoby przygotowujemy pod apache'a.

4. Będą problemy (raczej do rozwiązania) z aplikacjami, które
   modyfikują swoje skrypty i co gorsza tworzą nowe (phorum tak się
	 zachowuje). /usr powinien być tylko do odczytu. Konsekwentnie te
	 kawałki aplikacji trzeba by  umieszczać w /var/lib co skomplikuje
	 pliki konfiguracyjne i będzie wymagało wniknięcia w kod aplikacji
	 ze strony budowniczego pakietu.

5. W przypadku kilku wirtualek mogą powstawać różne ciekawostki
   przyrodnicze, szczerze mówiąc średnio to sobie wyobrażam, ale
	 chyba warto spróbować :)

Są jeszcze jakieś uwagi, propozycje, wątpliwości?

Ja przynajmniej wiem już czego się trzymać :)

Jacek