Ujednolicanie zaleznosci

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 28 Sty 2003, 13:18:55 CET

On Tue, Jan 28, 2003 at 12:58:38PM +0100, Adam Osuchowski wrote:
> Widzialem, ze niektore pakiety wymagaja /bin/awk a niektore awk. W czym jest
> roznica, skoro i tak oba cap. dostarcza mawk? Podejrzewam, ze taka sytuacja
> moze tez byc przy innych zaleznosciach. Co w takiej sytuacji nalezy dawac
> do wymagan? Pelna sciezke czy basename? A w ogole to moze mozna by to bylo
> ujednolicic? Sa jakies przeciwwskazania?

Zależy jak program jest wywoływany.
Jeśli z pełną ścieżką (np. interpreter w skrypcie), to zależność powinna
dotyczyć ścieżki.
Jeśli nie, to może być nazwa pakietu (o ile program jest dostarczany
tylko przez jeden pakiet).

> I jeszcze jedno, co takiego ma mawk czego nie ma gawk,

IIRC mawk jest szybszy i mniej pamięciożerny.

> ze ten pierwszy daje cap. awk a drugi nie?

A tu nie wiem, wystarczyłoby, że tylko mawk dostarcza /bin/awk.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/