Budowanie paczek na smp

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 31 Sty 2003, 00:42:45 CET

Kiedyś już pisałem o tym, ale właśnie mi przyszedł do głowy nowy pomysł. Otóż
poprawianie wszystkich programów na okoliczność budowania się na maszynach
wieloprocesorowych generalnie mija się z celem. Za to można by wprowadzić
nowe makro (__ilosc_procesów) którego domyślną wartością było by 1. Wtedy
była by pewność, że wszystkie paczki się zbudują. Ale jeśli ktoś miałby
maszynę wieloprocesorową, to po prostu by sobie zmieniał tą wartość na
bardziej optymalną i miałby szybszą kompilację.
Problem pojawia się z pakietami które odmawiają współpracy. I wtedy wyjścia
były by dwa: albo poprawić pakiet (co jak co, ale np. openssla to ja się nie
podejmuję poprawiać), albo na sztywno w specu definiować makro
__ilość_procesów na 1 i tym samym zapewniać poprawne budowanie (właśnie będę
sobie cały system wymieniał na Acze budując wszystko od zera więc
przynajmniej cały base system mogę niejako 'oznaczyć', co by się na
wieloprocesorowych bezpiecznie budował).

Komentarze?